شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۳۹ ب.ظ

مروری بر پردازش ابری - گونه ­های پردازش ابری

مروری بر پردازش ابری - گونه­ های پردازش ابری

در همه­ی مدل­های پردازشی استفاده کننده در نهایت در قالب یک نرم افزار به مجموعه ­ای از خدمات (سرویس­ها) دسترسی پیدا می­کند. سطح بندی عناصر دخیل در ارائه سرویس توسط نرم ­افزار می ­تواند شامل اقلام زیر باشد : شبکه/ ذخیره سازی/ سرورها/ مجازی سازی/ سیستم عامل/ میان افزار/ موتور زبان اجرای برنامه/ داده های برنامه/ هسته برنامه ی کاربردی.

به عبارتی ابر و باد و مه و خورشید و فلکی که  دست در دست هم می ­نهند تا تو نانی (نرم افزاری) به کف آری و به غفلت نخوری؛ از یک نگاه می ­توانند موارد مطرح شده در شکل فوق باشند.

حال اگر شما گونه ­های مختلفی از این عناصر دخیل در ارائه سرویس را از یک فضای مشترک قابل مدیریت بر روی اینترنت بگیرید به نوعی به دسته بندی ­های مختلف مربوط به پردازش ابری می­رسید. که در شکل زیر ارائه شده­ اند.

CloudTypes

نرم افزار به عنوان سرویس: در این نوع شما نیازی به داشتن فضای ذخیره سازی، سیستم عامل خاص، داده و ... ندارید. همه­ی اینها در یک ابر خاص به شما داده می­شود. به زبان ساده یک سایت برای شما راه  اندازی می­شود، نرم افزار در آن نصب می­شود و کاملا به شما اختصاص دارد. برخی نمونه ­های این عبارتند از AceProject و SalesForce که بد نیست به اینها سری بزنید و با آنها آشنا شوید.

سکو به عنوان سرویس:  در این حالت فقط برخی لایه­ ها بر روی ابر قرار دارد و سایر لایه ­ها در اختیار شماست. در این حالت شما امکان نوشتن برنامه و نگهداری داده خارج از ابر را برای خود را دارید. در این مدل با توجه به اینکه موتور زمان اجرای را در خود دارد، باید توجه داشت که بستگی به انتخاب زبان برنامه نویسی متفاوت است. به عنوان مثال Java PAAS برای نوشتن برنامه های Java کاربرد دارد.  به عنوان مثال AppHarbor به طور کامل مختص dotNet است.

در این آدرس می­توان به برخی نمونه­های این نوع دست پیدا کرد http://www.clouds360.com/paas.php.

زیر ساخت به عنوان سرویس: در این حالت، سیستم عامل قابل نصب و پیکربندی توسط شماست و برنامه­های مورد نیاز بر روی آن و تنها فضای ذخیره سازی و شبکه به عنوان ابر در اختیار قرار داده می­شود.

در این آدرس می­توان به برخی نمونه­های این نوع دست پیدا کرد http://www.clouds360.com/paas.php.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار - مسنا - PAAS-SAAS-IAAS

پردازش ابری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی