شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰ ب.ظ

مروری بر SAAS

در پستهای قبلی، سعی کردیم تا نگاه کلی به  پردازش ابری داشته باشیم و مشخص شد که سه مدل پردازش ابری داریم که یکی از آنها SAAS نام دارد و البته از بلوغ و بازار بهتری هم برخوردار است. در این پست بنا داریم بیشتر به موضوع SAAS بپردازیم و ابعاد فنی آن را بیشتر مشخص کنیم.

SAAS مدلی نو برای ارائه نرم افزار است که در آن ابزار مورد نیاز در فضای وب مستقر می­شود  و به هر مشتری یک کاربری خاص برای استفاده داده می­شود. در این مدل نصب از پیش برای کاربر انجام شده و نیازی به نصب به ازای هر کاربر نمی ­باشد. در مدل SAAS  در حقیقت نرم افزار به عنوان یک سرویس  مستقر می شود و از طریق اینترنت مورد دسترسی قرار می­گیرد. همچنین اطلاعات کاربر در فضای ابر اختصاص داده شده به سرویس نگهداری می­شود و لذا کاربر نگرانی از لحاظ فضای ذخیره سازی و پشتیبان گیری از اطلاعات ندارد.

رشد روز افزون وب سرویس­ها و معماری سرویس­گرا SOA و همچنین فراگیر شدن روشهای برنامه نویسی مثل Ajax باعث محبوبیت بیشتر این نوع مدل ارائه نرم­افزار شده است.

پرداخت هزینه در این حالت نیز با روش معمولی متفاوت است. در این حالت نسبت به حجم استفاده از خدمات به صورت شارژ ماهیانه و یا روشی مشابه پرداخت انجام می­شود. هزینه­ای با عنوان پشتیبانی دریافت نمی­شود بلکه برای استفاده ماهیانه باید شارژ صورت بگیرد. در مواردی حجمی که از بانک اطلاعاتی اشغال می­شود، انواع سرویسهای مورد استفاده، تعداد کاربران، مدت زمان نگهداری از داده­ها در میزان هزینه­ای که کاربر باید بپردازد دخالت دارد.  البته در مواردی هم پرداخت هزینه لازم نیست و درآمد این نوع خدمات از کانالهایی مثل تبلیغات و ... فراهم می ­شود.

به عنوان نمونه سایت AceProject خدمات استفاده از ابزار مدیریت پروژه­ ها را به صورت SAAS به کاربران ارائه کرده است. نوع نرخ گذاری در این نرم افزار به صورت تعداد پروژه ­ها، تعداد وظایف، حجم اطلاعات و مسائلی از این دست است. توصیه می ­شود برای آشنایی بیشتر با مدل ارائه نرم افزار به صورت سرویس به این سایت سری بزنید.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.