شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹ ق.ظ

مزایا و معایب SAAS -قسمت اول

در این پست به برخی مزایای SAAS اشاره می­کنیم. 

  • زیر ساخت در دسترس

در مقایسه با مدل مرسوم ارائه نرم افزار که در آن باید شبکه داخلی، سرور و سایر تجهیزات مورد نیاز، برای بکارگیری نرم ­افزار فراهم شده و در طول زمان نیز با مدیریت فنی مناسب قابل استفاده بماند، SAAS؛ نرم افزار را به صورت آماده و قابل بهره برداری در زیر ساخت در حال مدیریت توسط فراهم کننده سرویس، در اختیار می­گذارد. و این باعث کاهش هزینه ­ها و دغدغه­ های مصرف کننده از این منظر می ­شود.

  • دسترسی به نرم افزار از هر جا

بدیهی است که در صورت دسترسی به شبکه­ ای که نرم افزار بر روی آن مستقر شده است، نرم افزار ارائه شده به روش SAAS نیز قابل استفاده می باشد.

  • وابستگی کمتر به قانون کپی نرم افزار

فراهم کننده نرم افزار در این روش دغدغه­ هایی که در رابطه با امنیت مجوز نرم افزار داشت و با تعبیه قفلهای سخت ­افزاری و نرم ­افزاری به آن می پرداخت را از خود دور می­کند.

  • تسهیل در نگهداری

در حالیکه در روش سنتی تولید نرم افزار، دردسرهای تعویض نسخه نسبت به تعداد نسخه ­های ارائه شده و توزیع مکانهای نصب ارتباط مستقیمی داشت و شاید به نسبت خطی رشد می­کرد، در این حالت کل فرایند ارائه نسخه ها به صورت متمرکز می­باشد و در بسیاری از موارد مشتری از تعویض نسخه مطلع هم نمی­شود. البته زمان ارائه نسخه های جدید به مشتری هم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد به صورتی که تولید کننده نرم افزار میتواند هفتگی برای ارائه قابلیتهای جدید برنامه ریزی کند.

  • پشتیبان گیری از داده­ ها

یکی از مسائلی که در روش سنتی تولید کننده به آن مواجه است، عدم درک درست مشتری از اهمیت داده و در نهایت سهل­ انگاری در تهیه نسخه­ های پشتیبان از داده ­ها می­باشد. ارائه کننده SAAS مدیریت داده ها را خود بر عهده می گیرد و راسا برای تهیه پشتیبان به صورت منظم اقدام می­کند.

  • تسهیل در فروش و پشتیبانی

شرکتی که نرم افزار را به صورت SAAS به مشتری ارائه می­کند. می­تواند با مدیریت مناسب نیاز به وجود نمایندگی­های متعدد در نقاط مختلف را از بین ببرد که این خود کم­ کننده هزینه­ های فروش محسوب می­شود.

نسخه بروز و واقعی نرم­ افزار بدون نیاز به نصب برای استفاده واقعی و آزمایشی در عرض چند ثانیهدر اختیار مشتری قرار می­گیرد.

برای رفع اشکلات برنامه بعضا نیازی به اطلاع رسانی مشتری نیست چرا که تیمی که مامور رصد شرایط نرم افزار است، زودهنگام از خطاهای رخ داده شده با بررسی لاگهای سیستم با خبر می­شوند و می تواند اقدام به رفع خرابی بکنند.

نیازی به حضور فیزیکی فرد پشتیبان و یا اتصال به سرور عملیاتی نرم­ افزار برای بررسی خرابی نیست چرا که تیم پشتیبان دائماً در کنار سرور اصلی و متمرکز نرم­ افزار مستقر است.

با توجه به در دسترس بودن زیر ساختی که نرم ­افزار بر روی آن مستقر شده، با تجهیز تیم پشتیبانی از راه دور و مستقر و به صورت شیفتی و ذخیره، می­توان پشتیبانی تمام وقت و بهینه­ ای را برای افزایش رضایت مشتری ارائه کرد.

در پستهای بعدی منتظر ادامه این موضوع باشید...

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

مزایای SAAS - قانون کپی نرم افزار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی