شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۲ ب.ظ

مزایا و معایب SAAS -قسمت دوم

در ادامه ی مرور مزایا و معایب SAAS در این پست چندین مزیت دیگر ارائه نرم افزار با مدل SAAS را معرفی می کنیم:

  • تسهیل در فروش بین المللی

با توجه به اینکه سرویس­هایی که در محیط وب به صورت گسترده ارائه می­شوند، قابل دسترسی توسط افراد مختلفی در سراسر جهان هستند، لذا در صورتی که در هدف گذاری تجاری، نیازهای جهانی و با رعایت اقتضائات بین المللی دیده شده باشد، امکان جذب مشتری خارجی به مراتب بیشتر از مدل سنتی تولید و ارائه­ ی نرم ­افزارخواهد بود. البته توجه به تحریم­های ظالمانه بر علیه کشور عزیز ما نیز نباید از نظرها دور باشد!!.

از نگاه توسعه کسب و کار نیز بالاخص با شرایطی که در بازارنرم افزار ایران داریم، به نظر می­رسد که فرصت بسیار مغتنمی به نظر می­رسد، چرا که می­تواند مسیری برای درآمد زایی راحت تر شرکت­های نرم ­افزاری از بازارهای جهانی باشد. با این فرض که در ایران دانش تولید نرم افزار به اندازه کافی وجود دارد، سرمایه گذاری بر روی ایده­ ­هایی که توان ارائه در قالب SAAS را دارند، امکان تزریق منابع خارجی به بازار شرکت­های نرم افزاری را فراهم می­کند.

  • ارتقای برخی جنبه های امنیتی در نگهداری نرم افزار

نرم افزاری که با عنوان SAAS خریداری شده است، می تواند به مثابه دارایی مهمی باشد که به صندوق امانات بانک سپرده شده است. با این نگاه قطعاً مالک دارایی از امنیت بهتری برخوردار است. چرا که بسیاری از تمهیدات امنیتی و عملیاتی که برای حفاظت از این دارایی می بایست به تنهایی هزینه کند را به عهده ارائه کننده سرویس مورد نظر گذاشته است.

  • کسب اطمینان خاطر خریدار قبل از خرید

خریدار سرویس SAAS به روشی جدید می تواند از مطابق بودن سرویس با نیازها و کیفیت تولید با خبر شود. چرا که بدون ارتباط با فروسنده و در محیطی بی تاثیر از القائات فروشنده و تنها با بررسی کارشناسی کامل با گذار از دوره های استفاده آزمایشی می­تواند برای خرید تصمیم بگیرد.

  • تعامل و ارتباط کاربران سرویس

اینکه تمامی مشتریان یک نرم افزار روزانه از یک کانال مشخص ورود و خروج داشته باشند باعث پدید آمدن یک ویژگی بی نظیر با عنوان شبکه­ ی اجتماعی بین کاربران می­شود که به خودی خود از پتانسیلهای بی نظیری برخوردار است. یکی از ابعاد بسیار مهم این ویژگی SAAS پتانسیل کارهای تجاری از جمله تبلیغات و ... می باشد که البته بسته به دامنه ­ی خدمات متفاوت خواهد بود.

   یکی از کاربردهای مهم این تعامل، بکارگیری توان جمعی کاربران در ایجاد شبکه ی خدمات پشتیبانی است. که طبیعتا در این صورت رضایت جمعی از خدمات پشتیبانی به میزان زیادی رشد خواهد کرد.

  • سازگاری بین کاربران

استفاده تمامی از کاربران از یک نسخه مشابه در مدل SAAS باعث بوجود آمدن مزیتی از منظر کاربران می شود که سازگاری بین کاربران نام دارد. 

  • کاهش هزینه های سخت افزاری

تصور کنید خدمتی که در قالب SAAS ارائه می شود، قرار باشد در 100 سازمان و بر روی شبکه و سرور آن راه اندازی شود. با این فرض که در اکثر مواقع بخش قابل توجهی از ظرفیت این شبکه و سرور بلا استفاده می ماند بدیهی است که تصمیم به استفاده از این خدمت در قالب SAAS صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های سخت افزاری به دنبال خواهد داشت.

در پستهای بعدی به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی