شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۱۲ ب.ظ

مزایا و معایب SAAS -قسمت سوم

معایب

در ادامه مطالب مطرح شده به عنوان مزایا و معایب SAAS به برخی معایب وارد شده می پردازیم:

  • نابالغ بودن ایده­ ی SAAS  (استاندارد، فرهنگ­سازی، ...)

اینکه در جمع­ های تخصصی بالاخص در ایران SAAS ناشناخته است و یا بعضا مورد شبهه قرار می­­گیرد نشان از نوعی عدم بلوغ در این زمینه دارد که باعث بروز مشکلاتی می­شود. این ایده نیاز به فرهنگ سازی دارد و البته تدوین استانداردهای مختلفی در این زمینه نیز باید مورد توجه باشد.

  • قیمت­ گذاری مبهم و پیچیده

یکی از مباحث مهم در ارائه سرویس قیمت گذاری و رسیدن به فرمول قابل دفاع در قیمت گذاری است. عدم تدوین یک روش مناسب برای فراهم کننده خدمات حتماً باعث ضرر و زیان خواهد شد. بعضاً با ارائه روش نادرست ضرر مالی متوجه ارائه کننده خدمات خواهد شد که البته با تغییر و اصلاح روش هم ممکن است ضرر آبرویی ایجاد شود. تنوع روشهای قیمت گذاری موجود در خدمات تاکنون ارائه شده، خود نشان از نوعی ابهام و البته پیچیدگی دارد.

  •  وابستگی به فراهم کننده ­ی خدمات

یکی از مسائل بسیار مهمی که در سبک ارائه نرم افزار با این مدل برای کاربر و استفاده از خدمات ایجاد می شود، احساس وابستگی تام و تمام به ارائه کننده خدمات است. در روش ارائه سنتی تمام نرم افزار در اختیار خریدار است و هرچند که در مواقعی سیستم به طور کامل از کار بیفتد می­تواند از راه هایی مجددا آن را راه اندازی کند و حتی اینکه بخشی از دارایی را در مقابل دیدگان خود می بیند و باعث آرامش خاطر وی می شود. این درحالی است که خریدار یک نرم افزار بسیار حساس و مهم در قالب SAAS در صورت قطع خدمات قادر به انجام هیچ کاری نیست و برای وی بسیار آزار دهنده خواهد بود.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی