شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۴۱ ب.ظ

مزایا و معایب SAAS -قسمت چهارم

در این پست برخی از معایب دیگر مطرح شده برای SAAS مطرح می شود.

  • وابستگی به زیرساخت (شبکه و اینترنت) : یکی از ابعاد وابستکی که در سطور قبلی به آن اشاره شد، وابستگی به زیر ساخت است، چرا که در بسیاری از مواقع اختلال در زیر ساخت باعث عدم دسترسی کاربر به خدمات خواهد شد. این در حالی است که در مدل ارائه نرم افزار سنتی، این نگرانی به مراتب کمتر می­باشد.
  • امنیت اطلاعات: خریدار خدمات در صورتی که این خدمت وابستگی به اطلاعات وی هم داشته باشد و ارائه ­ی خدمات به همراه اطلاعات وی همراه باشد (همچون خدمات حسابداری و مالی) با نگرانی بسیار مهمی مبنی بر افشاء شدن اطلاعات مواجه می­شود. افشای اطلاعات از یک منظر برای عموم و از جهت دیگر به سازمانهای اطلاعاتی و مالیاتی خاص مورد نظر می­باشد. در حال حاضر یکی از موانع مهم عدم اقبال به این رویکرد در بسیاری از زمینه ها این موضوع است.
  • امکان سفارشی سازی محدود: برنامه هایی که با این مدل ارائه می شوند، با توجه به اینکه در بسیاری از موارد از یک جا خدمات رسانی می کنند، کمتر قابلیت سفارشی سازی دارند و به عبارت مشخص تر سفارشی سازی آنها بسیار پیچیده و پر هزینه تر از ارائه سنتی نرم افزار است.
  • مناسب نبودن برای برخی کاربردها : در حاضر ارائه نرم افزار ها یی که نیاز به وررود اطلاعات حجیم و زیاد دارند برای این مدل گزینه های مناسبی نیستند. از انواع دیگر نرم افزارهایی که استفاده از آنها در قالب SAAS مناسب نیست میتوان به نرم افزارهایی اشاره کرد که بازار محدود دارند به طوریکه صاحبان این بازار توان هزینه کرد برای زیرساخت و نگهداری آن را داشته باشند و حساسیتهای ویژه ای در باره آنها وجود داشته باشد (همچون بانک ها).
  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی