شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۰۸ ب.ظ

نقش آموزش تخصصی در صنعت نرم افزار

نقش آموزش تخصصی در صنعت نرم افزار

حصول هر نتیجه­ ای و انجام هر کاری، منوط به فراهم شدن مقدماتی خاص می­باشد. شاید بتوان گفت این یک سنتی است که در جای جای خلقت و در حکمتهای  الهی نیز نهفته شده است. بارش باران بدون پدیدآمدن ابر میسر نمی­شود و شب تا سپری شدن روز جلوه گر نمی گردد.

پیشرفت یک صنعت نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر صنعتی در هر نقطه­ ی عالم که رشد چشمگیری می ­کند با فراهم آمدن مقدماتی همراه است. برای صنعت نرم­افزار کشور عزیزمان ایران نیز از این منظر می­­توان نقشه راهی ترسیم کرد به طوری که در آن پیش نیازهای ارتقای این صنعت برشمرده شده و تقدم و تاخر آنها بر یکدیگر مشخص شود.

دو پیش نیاز بسیار مهم که در این جا می­خواهم به آنها اشاره کنم، سرمایه­ گذاری و آموزش است. پر واضح است که هر فعالیت اقتصادی باید با سرمایه­ گذاری همراه باشد و صنعت نرم ­افزار نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر آن در صنعتی که مبتنی بر دانش بشری است بدون داشتن نیروی آموزش دیده کار به بیراهه می­رود و سرمایه­ گذار را بدون هیچ منفعتی به وادی ورشکستگی می ­کشاند.

تجربه نگارنده این پست که سرمایه گذاری کوچکی را در صنعت نرم افزار آن هم در یک استان نه چندان معروف در این زمینه شروع کرده است، برجسته بودن مشکل آموزش را بیشتر ثابت می­کند. به نظر حقیر، قبل از هر چیز باید به اندازه ­ی سرمایه ­گذاری که صورت می­ گیرد به پرورش نیرو همت گماشت. به عبارتی کسانی که در حال حاضر به حیطه کار در این صنعت مشغولند مجدد باید دوره­ های آموزشی تخصصی ببینند تا نتایج سرمایه ­گذاری­ های جاری بیشتر بروز و ظهور کند.

به طور خلاصه یکی از نیازهای اصلی صنعت نرم افزار کشور راه اندازی واحدهای آموزش کاربردی تخصصی است که حلقه­ ی مفقوده­ ی آموزش دانشگاه تا صنعت را پر کرده و علاوه بر اعتبار بخشی مجدد به دانشگاه رونق صنعت را نیز به دنبال داشته باشد.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی