شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ق.ظ

دشواری های ورود به یک پروژه نیمه تمام

دشواری های ورود به یک پروژه نیمه تمام

چندی پیش وارد یک پروژه نیمه تمام نرم افزاری شدیم، در حالیکه تیم قبلی قرار نبود همکاری در ادامه ساخت سیستم را ادامه دهد و البته مستنداتی به جز کد از سیستم نیز وجود نداشت.

پس از مدتی که کار را شروع کرده بودیم، روند کار برای خود ما هم قابل قبول نبود و از اینکه پس از گذشت این مدت و صرف هزینه کار برجسته­ای صورت نگرفته بود، راضی نبودیم. کار تحویل شده نسبت به زمان و هزینه متناسب به نظر نمی­رسید در حالیکه تیم با کارایی بالایی مشغول کار بود و شرایط کار نیز برایمان سخت بود.

مدتی ذهنم مشغول بود و  دنبال دلایل این وضعیت می­گشتم که دستاوردهای جالبی به ذهنم رسید که در این پست به آن می­پردازم.

شاید شما هم شنیده باشید که هزینه رفع یک اشکال از سیستم در فازهای مختلف فرایند تولید متفاوت است. در جداول زیر (بدون اشاره به منبع) به برخی از این آمارها اشاره شده است:

گذشته از تفاوت مراحل و نسبت هزینه­ های مشخص شده در جداول فوق، آنچه مشخص است سهم بالای هزینه ­ی رفع خطا در مرحله عملیات است. منظور از مرحله عملیات یعنی سیستمی که توسط کاربران در حال استفاده است. نکته جالب دیگر این است که آمار فوق برای زمانی است که همان تیم اولیه در مرحله تست یا عملیات بخواهد خطای کشف شده را رفع کند.

این در حالی است که شرایط ورود ما به این پروژه به نحوی بود که تنها به کد و برخی از کاربران فعلی سیستم دسترسی داشتیم  و اگر تیم جدیدی بخواهد بدون مستندات آنهم در مرحله عملیات اقدام به اصلاح سیستم بکند نسبت هزینه­ ها بسیار زیاد­تر خواهد شد.

فرایند کار که با دریافت نیاز یا اشکال از کاربران شروع می ­شد، با مهندسی معکوس سیستم ادامه پیدا می ­کرد و به راه حلی برای برطرف کردن این نیاز یا رفع اشکال در سیستم ختم می ­شد. شاید بتوان گفت بخش هنرمندانه­ ی کار پیدا کردن راه حل در درون سیستمی بود که هنوز آن را به طور کامل نمی­ شناختیم.

مطالب فوق را می ­توان به عنوان دلایل اصلی مربوط به کندی و پر­هزینه شدن پروژه­ ای دانست که ما در آن وارد شده بودیم.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی