شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

در ادامه ی مرور مزایا و معایب SAAS در این پست چندین مزیت دیگر ارائه نرم افزار با مدل SAAS را معرفی می کنیم:

  • تسهیل در فروش بین المللی

با توجه به اینکه سرویس­هایی که در محیط وب به صورت گسترده ارائه می­شوند، قابل دسترسی توسط افراد مختلفی در سراسر جهان هستند، لذا در صورتی که در هدف گذاری تجاری، نیازهای جهانی و با رعایت اقتضائات بین المللی دیده شده باشد، امکان جذب مشتری خارجی به مراتب بیشتر از مدل سنتی تولید و ارائه­ ی نرم ­افزارخواهد بود. البته توجه به تحریم­های ظالمانه بر علیه کشور عزیز ما نیز نباید از نظرها دور باشد!!.

از نگاه توسعه کسب و کار نیز بالاخص با شرایطی که در بازارنرم افزار ایران داریم، به نظر می­رسد که فرصت بسیار مغتنمی به نظر می­رسد، چرا که می­تواند مسیری برای درآمد زایی راحت تر شرکت­های نرم ­افزاری از بازارهای جهانی باشد. با این فرض که در ایران دانش تولید نرم افزار به اندازه کافی وجود دارد، سرمایه گذاری بر روی ایده­ ­هایی که توان ارائه در قالب SAAS را دارند، امکان تزریق منابع خارجی به بازار شرکت­های نرم افزاری را فراهم می­کند.

  • ارتقای برخی جنبه های امنیتی در نگهداری نرم افزار

نرم افزاری که با عنوان SAAS خریداری شده است، می تواند به مثابه دارایی مهمی باشد که به صندوق امانات بانک سپرده شده است. با این نگاه قطعاً مالک دارایی از امنیت بهتری برخوردار است. چرا که بسیاری از تمهیدات امنیتی و عملیاتی که برای حفاظت از این دارایی می بایست به تنهایی هزینه کند را به عهده ارائه کننده سرویس مورد نظر گذاشته است.

  • کسب اطمینان خاطر خریدار قبل از خرید

خریدار سرویس SAAS به روشی جدید می تواند از مطابق بودن سرویس با نیازها و کیفیت تولید با خبر شود. چرا که بدون ارتباط با فروسنده و در محیطی بی تاثیر از القائات فروشنده و تنها با بررسی کارشناسی کامل با گذار از دوره های استفاده آزمایشی می­تواند برای خرید تصمیم بگیرد.

  • تعامل و ارتباط کاربران سرویس

اینکه تمامی مشتریان یک نرم افزار روزانه از یک کانال مشخص ورود و خروج داشته باشند باعث پدید آمدن یک ویژگی بی نظیر با عنوان شبکه­ ی اجتماعی بین کاربران می­شود که به خودی خود از پتانسیلهای بی نظیری برخوردار است. یکی از ابعاد بسیار مهم این ویژگی SAAS پتانسیل کارهای تجاری از جمله تبلیغات و ... می باشد که البته بسته به دامنه ­ی خدمات متفاوت خواهد بود.

   یکی از کاربردهای مهم این تعامل، بکارگیری توان جمعی کاربران در ایجاد شبکه ی خدمات پشتیبانی است. که طبیعتا در این صورت رضایت جمعی از خدمات پشتیبانی به میزان زیادی رشد خواهد کرد.

  • سازگاری بین کاربران

استفاده تمامی از کاربران از یک نسخه مشابه در مدل SAAS باعث بوجود آمدن مزیتی از منظر کاربران می شود که سازگاری بین کاربران نام دارد. 

  • کاهش هزینه های سخت افزاری

تصور کنید خدمتی که در قالب SAAS ارائه می شود، قرار باشد در 100 سازمان و بر روی شبکه و سرور آن راه اندازی شود. با این فرض که در اکثر مواقع بخش قابل توجهی از ظرفیت این شبکه و سرور بلا استفاده می ماند بدیهی است که تصمیم به استفاده از این خدمت در قالب SAAS صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های سخت افزاری به دنبال خواهد داشت.

در پستهای بعدی به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

در این پست به برخی مزایای SAAS اشاره می­کنیم. 

  • زیر ساخت در دسترس

در مقایسه با مدل مرسوم ارائه نرم افزار که در آن باید شبکه داخلی، سرور و سایر تجهیزات مورد نیاز، برای بکارگیری نرم ­افزار فراهم شده و در طول زمان نیز با مدیریت فنی مناسب قابل استفاده بماند، SAAS؛ نرم افزار را به صورت آماده و قابل بهره برداری در زیر ساخت در حال مدیریت توسط فراهم کننده سرویس، در اختیار می­گذارد. و این باعث کاهش هزینه ­ها و دغدغه­ های مصرف کننده از این منظر می ­شود.

  • دسترسی به نرم افزار از هر جا

بدیهی است که در صورت دسترسی به شبکه­ ای که نرم افزار بر روی آن مستقر شده است، نرم افزار ارائه شده به روش SAAS نیز قابل استفاده می باشد.

  • وابستگی کمتر به قانون کپی نرم افزار

فراهم کننده نرم افزار در این روش دغدغه­ هایی که در رابطه با امنیت مجوز نرم افزار داشت و با تعبیه قفلهای سخت ­افزاری و نرم ­افزاری به آن می پرداخت را از خود دور می­کند.

  • تسهیل در نگهداری

در حالیکه در روش سنتی تولید نرم افزار، دردسرهای تعویض نسخه نسبت به تعداد نسخه ­های ارائه شده و توزیع مکانهای نصب ارتباط مستقیمی داشت و شاید به نسبت خطی رشد می­کرد، در این حالت کل فرایند ارائه نسخه ها به صورت متمرکز می­باشد و در بسیاری از موارد مشتری از تعویض نسخه مطلع هم نمی­شود. البته زمان ارائه نسخه های جدید به مشتری هم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد به صورتی که تولید کننده نرم افزار میتواند هفتگی برای ارائه قابلیتهای جدید برنامه ریزی کند.

  • پشتیبان گیری از داده­ ها

یکی از مسائلی که در روش سنتی تولید کننده به آن مواجه است، عدم درک درست مشتری از اهمیت داده و در نهایت سهل­ انگاری در تهیه نسخه­ های پشتیبان از داده ­ها می­باشد. ارائه کننده SAAS مدیریت داده ها را خود بر عهده می گیرد و راسا برای تهیه پشتیبان به صورت منظم اقدام می­کند.

  • تسهیل در فروش و پشتیبانی

شرکتی که نرم افزار را به صورت SAAS به مشتری ارائه می­کند. می­تواند با مدیریت مناسب نیاز به وجود نمایندگی­های متعدد در نقاط مختلف را از بین ببرد که این خود کم­ کننده هزینه­ های فروش محسوب می­شود.

نسخه بروز و واقعی نرم­ افزار بدون نیاز به نصب برای استفاده واقعی و آزمایشی در عرض چند ثانیهدر اختیار مشتری قرار می­گیرد.

برای رفع اشکلات برنامه بعضا نیازی به اطلاع رسانی مشتری نیست چرا که تیمی که مامور رصد شرایط نرم افزار است، زودهنگام از خطاهای رخ داده شده با بررسی لاگهای سیستم با خبر می­شوند و می تواند اقدام به رفع خرابی بکنند.

نیازی به حضور فیزیکی فرد پشتیبان و یا اتصال به سرور عملیاتی نرم­ افزار برای بررسی خرابی نیست چرا که تیم پشتیبان دائماً در کنار سرور اصلی و متمرکز نرم­ افزار مستقر است.

با توجه به در دسترس بودن زیر ساختی که نرم ­افزار بر روی آن مستقر شده، با تجهیز تیم پشتیبانی از راه دور و مستقر و به صورت شیفتی و ذخیره، می­توان پشتیبانی تمام وقت و بهینه­ ای را برای افزایش رضایت مشتری ارائه کرد.

در پستهای بعدی منتظر ادامه این موضوع باشید...

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

ماه رمضان؛ برگزاری کارگاه آموزش کاربردی تقوا و آثار آن

برگزار کننده: سازمان عظیم پروردگار متعال / مکان برگزاری: سرتاسر عالم وجود / ظرفیت: نامحدود

 

سفره­ ی رحمت بی نظیر الهی دوباره گسترده شد، خوشا به سعادت کسانی که کاملا مهیا، منتظر شروع این میهمانی بزرگ بودند و  در این ساعات متنعم از روزی ذکر و مناجات و دعا و توجه به او هستند. طوبی لهم و حسن مآب، به حال کسانی که از سفره ­ی دعای ابوحمزه و نافله­ ی سحر و پذیرایی دعای افتتاح افطار بهره ها می جویند و در طول روز چشمه ­ی جانشان را از تلاوت قران سیراب می کنند تا تشنگی سینه­­ شان را التیام بخشند.

اینکه پرودگار خالق بشر، مخلوقات خود را که شدیداً وابسته به نیازهای مادی و تحت ولایت تکوینی آن هستند، دعوت به میهمانی از نوع تشنگی و گرسنگی طولانی مدت می­کند. آنهم در شرایط هوای گرم تیر ماه می­تواند ذهن ما را به تامل وا دارد. میهمانی که حضور در آن اجباری است، عدم حضور در آن جریمه­ های سختی دارد!!. میهمانی که در آن بار عام است و میلیاردها مسلمان در سراسر عالم از هر شکل و شمایلی به آن دعوت می­ شوند.

به زبان فنی که بیشتر به حال و هوای این وبلاگ می­خورد، خدای متعال با برنامه عظیم ماه رمضان در سطح وسیع آموزش کاربردی مراعات تقوا، مراقبت دائمی، استفاده حداکثری از نیروی تصمیم و اراده و عدم توجه به لذات زودگذر دنیا و نمایش آثار عملیاتی آن را برگزار می­کند.

امیدوارم ما مهندسانی که پیوسته علاقه مند به حضور در کارگاه­های آموزشی هستیم تا توانایی فنی خود را ارتقاء بدهیم، به این کارگاه بی نظیر هم عنایت خاصی داشته باشند تا توانایی معنوی قابل قبولی را نیز ضمیمه توانایی فنی کنیم و از این رهگذر بتوانیم خدمات قابل توجهی را به کشور اسلامی خود ارائه کنیم.

انشاء الله

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

دعوت به همکاری برنامه نویس وب آشنا یا دات نت یا پایتون در شهر قم

با توجه به اینکه این روزها، در برخی از سایتهای کاریابی و ... اقدام به انتشار آگهی همکاری کردیم و البته نیاز به چند نفر برای تشکیل تیم داریم، مناسب دیدم که در وبلاگ شرکت هم مطلبی درج کنیم و مقداری در این باره صحبت کنیم.

یکی از مسائلی که این روزها ذهن ما را به خود مشغول کرده، انتخاب تکنولوژی مربوط به محصولات و خدماتی است که بنا است روی آنها وقت و انرژی بگذاریم.

انتخابهای متعددی پیش رو داشتیم که با توجه به شرایط به دات نت .NET و تکنولوژی های مربوط به زبان پایتون Python رسیدیم. 

بزرگترین مشکل در هر دو حالت تیم است و یافتن صاحبان مهارت در این دو حوزه.

لذا تصمیم گرفتیم در زمان جاری افراد آماده به کار را بررسی کنیم و تصمیم نهایی را با توجه به نفراتی که حاضرند با ما همکاری کنند بگیریم.

لذا از کسانی که صاحب مهارت در این دو زمینه هستند دعوت به همکاری می کنیم

پس از داشتن مهارت فنی؛ آنچه برای ما بسیار مهم است : استعداد و توانایی یادگیری، داشتن تحصیلات آکادمیک، علاقه مندی به کار گروهی است.

سعی می کنیم: مطابق عرف بپردازیم، شرایط مناسب کاری را فراهم کنیم، دوستی و صمیمت را در فضای کاری حاکم کنیم، به رشد و پیشرفت نیروها بیندیشیم، طولانی مدت همکاری کنیم، حفظ کرامت انسانی را فراموش نکنیم، و ... 

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

در پستهای قبلی، سعی کردیم تا نگاه کلی به  پردازش ابری داشته باشیم و مشخص شد که سه مدل پردازش ابری داریم که یکی از آنها SAAS نام دارد و البته از بلوغ و بازار بهتری هم برخوردار است. در این پست بنا داریم بیشتر به موضوع SAAS بپردازیم و ابعاد فنی آن را بیشتر مشخص کنیم.

SAAS مدلی نو برای ارائه نرم افزار است که در آن ابزار مورد نیاز در فضای وب مستقر می­شود  و به هر مشتری یک کاربری خاص برای استفاده داده می­شود. در این مدل نصب از پیش برای کاربر انجام شده و نیازی به نصب به ازای هر کاربر نمی ­باشد. در مدل SAAS  در حقیقت نرم افزار به عنوان یک سرویس  مستقر می شود و از طریق اینترنت مورد دسترسی قرار می­گیرد. همچنین اطلاعات کاربر در فضای ابر اختصاص داده شده به سرویس نگهداری می­شود و لذا کاربر نگرانی از لحاظ فضای ذخیره سازی و پشتیبان گیری از اطلاعات ندارد.

رشد روز افزون وب سرویس­ها و معماری سرویس­گرا SOA و همچنین فراگیر شدن روشهای برنامه نویسی مثل Ajax باعث محبوبیت بیشتر این نوع مدل ارائه نرم­افزار شده است.

پرداخت هزینه در این حالت نیز با روش معمولی متفاوت است. در این حالت نسبت به حجم استفاده از خدمات به صورت شارژ ماهیانه و یا روشی مشابه پرداخت انجام می­شود. هزینه­ای با عنوان پشتیبانی دریافت نمی­شود بلکه برای استفاده ماهیانه باید شارژ صورت بگیرد. در مواردی حجمی که از بانک اطلاعاتی اشغال می­شود، انواع سرویسهای مورد استفاده، تعداد کاربران، مدت زمان نگهداری از داده­ها در میزان هزینه­ای که کاربر باید بپردازد دخالت دارد.  البته در مواردی هم پرداخت هزینه لازم نیست و درآمد این نوع خدمات از کانالهایی مثل تبلیغات و ... فراهم می ­شود.

به عنوان نمونه سایت AceProject خدمات استفاده از ابزار مدیریت پروژه­ ها را به صورت SAAS به کاربران ارائه کرده است. نوع نرخ گذاری در این نرم افزار به صورت تعداد پروژه ­ها، تعداد وظایف، حجم اطلاعات و مسائلی از این دست است. توصیه می ­شود برای آشنایی بیشتر با مدل ارائه نرم افزار به صورت سرویس به این سایت سری بزنید.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)