شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

مواجهه با تصمیماتی سخت و مهم

یکی از تصمیماتی که تولید کنندگان به روش SAAS با آن مواجه می شوند انتخاب LAAS مناسب است. LAAS ارائه کننده API هایی است برای استقرار، توزیع بار و مقیاس پذیری سرویس که برنامه نویس سرویس باید از آنها استفاده کند. یکی از نقایص موجود در این زمیننه عدم وجود استاندارد بین LAAS هاست. نمونه های جاری موجود از اینها در حال حاضر Amazon AWS و CloudStack و OpenStack هستند.

PAASها می توانند بخشی از پیچیدگی های مربوط به پیاده سازی saas را کاهش دهند. PAAS میان افزاری با خدماتی همچون پایگاه داده، پشتیبانی از زبان برنامه نویسی را فراهم می کند. مشکل نبود استاندارد در مورد PAAS هم وجود دارد. سازمانهای تولید کننده نرم افزار باید در رابطه با استفاده از یک PAAS و یا آماده سازی یک پیاده سازی مشابه از آن بر روی LAAS سطح پایین تصمیم گیری کنند.

انتخاب نرم افزار و ابزارهای شخص ثالث third-party نیز یکی از تصمیمات مهم توسعه دهندگان می باشد. چرا که برخی از تولید کنندگان به روش SAAS از ابزارهایی برای تست، ارائه صورت حساب به مشتری، ارزیابی و نظارت سرویس و فعال سازی multi-tenant استفاده می کنند که توسط شرکتهای دیگری تهیه شده اند. به عنوان مثال   Metanga   و  Zuora خدماتی در رابطه با ارائه صورت حساب (billing) ارائه می کنند.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

تولید نرم افزار به روش SAAS متفاوت است - قسمت اول

شرکتهایی که مبادرت به تولید نرم افزار به روش SAAS می کنند نکاتی مخصوص به خود دارند. چرخه ی حیات محصولاتشان کوتاه تر است و به همین دلیل با ایجاد نسخه های پی در پی مواجه هستند. هزینه های نگهداری به مراتب کاهش پیدا می کند و تکنولوژی مورد استفاده آنها باید بروز باشد.

این شرکت ها باید مهارتهای جدید را غیر از سبک برنامه نویسی کلاینت سرور در تیم خود ایجاد کنند و باید در زمینه ایجاد برنامه های با محوریت وب و به صورت multi-tenant مطالعاتی داشته باشند. تکنولوژی هایی همچون Flash  و Silverlight  و WPF برای این نوع تولیدات خیلی مناسب نیستند و  باید با HTML5 و CSS3 و JavaScript  و JQuery جایگزین شوند.

 

نقش معماری

معماری بد در این نوع سیستم­ها اثر زودهنگام و آشکاری دارد. نرم افزارهای سنتی که بر روی سرورهای سازمان مستقر می شوند، حجم بار مشخصی را تحمل می کنند و افزایش بار بیشتر به روشهایی دستی و مشخصی قابل مدیریت است. در حالیکه در مدل saas بارهای غیر قابل پیش بینی ممکن است به سیستم وارد شود و فرصتی برای جبران و بازسازی سیستم نباشد. حتی اگر بار وارد شده را هم به توان به گونه ای مناسب توزیع کرد، در مدل saas آنقدر حساسیت بالاست که اگر در مصرف منابع دقت نشود ممکن است هزینه های زیادی به تولید کننده سرویس تحمیل شود. در این حالت حتی برنامه نویسان باید نسبت به تاخیرات نگاه متفاوتی داشته باشند و عدم توجه به بهینه سازی در کد نویسی باعث افت کارایی می شود. منابع و مصرف آنها باید همراه با صرفه جویی و بهینه سازی باشد چرا که خود این موضوع میتواند در دراز مدت در میزان سودآوری یک سرویس تاثیر بگذارد.

امنیت نیز مقوله بسیار مهمی است، چرا که اطلاعات همه مشتریهای سرویس در پس پرده­ی یک دیواره آتش قراردارد. به طور خلاصه از نگاه معماری توسعه پذیری، امنیت و ارائه پاسخ در زمان کوتاه (کارایی) سه موضوع مهم در معماری هستند که باید به طور خاص پرداخته شوند.

به نقل از سایت www.cloudstrategies.biz

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)