شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

اخیرا HP گزارشی منتشر کرده است با عنوان "پنج افسانه در رابطه با پردازش ابری/ معنای واقعی پردازش ابری چیست؟" که مقدمه آن را برای وبلاگ مناسب دیدم که در این پست آن را آورده ام.

در بسیاری از صنایع هر از چندگاهی عبارتی مرسوم میشود و همه از آن مدام استفاده می­کنند. فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نیست و پردازش ابری یکی از همین عباراتی است که مد شده و متناوبا از آن استفاده می­شود و اغلب هم به صورت ناصحیح.

تعریفی که از این مفهوم توسط NIST در 2011 منتشر شده عبارت است از :

پردازش ابری مدلی برای دسترسی شبکه­ای همه جایی، راحت و بر حسب تقاضا به یک مجموعه ای از منابع مشترک پردازشی قابل پیکربندی  (مثل سرور شبکه، فضای ذخیره سازی، برنامه کاربردی و  سرویس) است با این ویژگی که بدست آوردن و رها سازی این منابع با حداقل هزینه مدیریتی و ارتباط با فراهم کننده صورت بگیرد.

زمانی که این تعریف منتشر شده، این واژه به عنوان یک واژه جاافتاده در صنعت بوده و کم کم در حال تبدیل شدن به یک واژه در فرهنگ لغت آن نیز بوده است. بعلاوه هزینه­ای که در فضای کسب و کار برای زیرساخت و سرویسهای مرتبط با پردازش ابری شده چیزی بیش از 67 بیلیون دلار بوده است. در سال جاری (2014) این مبلغ 174 بیلون تحمین زده شده است در حالیکه توقع 235 بیلیون برای سال 2017 می­رود.

یقینا با رشد بازار آی تی و مصرف کنندگان مرتبط با پردازش ابری در سالهای آتی شاهد رشد محصولات برخی حوزه ها و افول برخی محصولات دیگر خواهیم بود. که منتج به شکلی جدید از صنعت به طور کلی خواهد شد.

همانطور که در تغییرات تکنولوژیکی دیگر تجربه شده، تکنولوژیهای جدید ابتدا با مسائلی روبرو هستند از جمله اغراق به دلیل فهم نادرست که با فهم تکنولوژی  بتدریج فواید آن بروز می­کند.

... 

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)