شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

نگاهی نو، راهی نو، آینده ای پیش رو

شرکت مدل سازان نرم افزار  (مسنا)

شرکت مدل سازان نرم افزار
ارائه راه حلهای پردازش ابری
ارائه راه حلهای مبتنی بر تبلت و گوشی های هوشمند
تولید نرم افزار های تحت وب
طراحی و تولید سرویسهای نرم افزاری (SAAS)
----
از سایت شرکت بازدید کنید www.masna-soft.ir

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

رایورز - شرکت آمازون سرویس جدیدی با نام AWS Educate معرفی کرد تا از این طریق بتواند سرعت آموزش و یادگیری فناوری پردازش ابری در کلاس‌های درس را افزایش دهد.

به گزارش رایورز به نقل از زد.دی.نت، این شرکت در بیانیه خود توضیح داد که قابلیت جدید برای اساتید و دانشجویانی کاربرد دارد که قصد دارند در حوزه خدمات ابری فعالیت کنند و نحوه استفاده از امکانات ارائه شده در این زمینه را بیاموزند.

سیستم‌های پردازش ابری به سرعت در حال گسترش هستند و چشم‌اندازهای جدید پیش‌روی فضاهای کاری مدرن ارائه کرده‌اند.

خدمات ابری می‌توانند در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات، بازیابی داده‌ها پس از وقوع خرابی سیستم، تحلیل داده و... مورد استفاده قرار بگیرند و برخی منابع سازمانی از جمله زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات(IaaS) را برون‌سپاری کنند.

اما به هر حال باید توجه داشت این قابلیت‌ها تنها در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک متخصص خدمات ابری در سازمان حضور داشته باشد و مهارت کافی برای به‌کارگیری این خدمات را آموخته باشد.

بر این اساس شرکت آمازون با عرضه AWS Educate تصمیم گرفته است آموزش خدمات ابری به افراد علاقه‌مند را سرعت بخشد و یادگیری خدمات ابری را آسان‌تر کند.

سیستم AWS Educate یک برنامه جامع محسوب می‌شود که فناوری‌های ابری را به کلاس‌های درس می‌آورد و به دانشجویان امکان می‌دهد پیش از آنکه وارد محیط کاری شوند، به صورت عملی استفاده از ابزارهای مختلف را تجربه کنند.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

رایورز - گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد که هم‌اکنون بیش از ۳.۹ میلیون آمریکایی به صورت مستقیم در زمینه خدمات پردازش ابری مشغول به کار هستند و از بین آنها حدود ۴۰۰ هزار نفر در بخش IT سازمان‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش رایورز به نقل از فوربز، میانگین دستمزد سالانه کارشناسان IT که در زمینه خدمات پردازش ابری فعالیت می‌کنند ۹۰ هزار دلار است که این رقم می‌تواند تا سالی ۱۱۷ دلار نیز افزایش یابد.

بررسی‌ها نشان داده است که هم‌اکنون ۱۸ میلیون ۲۳۹ هزار متخصص در حوزه خدمات پردازش ابری در سراسر جهان مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۴۰ درصد آنها در کشور چین به‌سر می‌برند.

مرکز WANTED Analytics که به صورت تخصصی در زمینه ابزارهای تحلیلی و خدمات سازمانی فعالیت می‌کند، بیش از یک میلیارد موقعیت شغلی در ۱۵۰ کشور جهان را مورد بررسی قرار داد تا این گزارش را به انتشار برساند.

این مرکز توضیح داد که در دسامبر ۲۰۱۴ به‌ازای هر موقعیت شغلی در حوزه خدمات پردازش ابری ۹ کاندید وجود داشته است و البته هرچه موقعیت‌های شغلی در این زمینه تخصصی‌تر شده است، کارفرمایان مشکل بیشتری برای پیدا کردن متخصصان داشته‌اند.

این بررسی نشان داده است که یک موقعیت شغلی در حوزه خدمات پردازش ابری به طور میانگین به مدت ۴۴ روز در سازمان باز نگه داشته می‌شود تا کارمند جدید برای آن پیدا شود.

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)

با انتقال فعالیتهای رایانشی یک سازمان به محیط ابر، وابستگی کاری به عملکرد صحیح ابر به وجود می آید. به این ترتیب در صورت مشکلات در ارائه سرویس ابر، سازمان راهکار جایگزینی نخواهد داشت. البته در سیستمهای سنتی هم بعضا مشکلاتی از جمله همزمانی قطعی برق و خرابی برق اضطراری، ویروسی شدن کل شبکه و یا موارد مشابه روبرو بوده اند. اما این موارد در این سیستمها به ندرت پیش می آید.

با مهاچرت به ابر و وابستگی به گستره وسیعتر، قطعی سرویس ریسک مهمی خواهد بود. برای ابرهای عمومی به ویژه سرویسهای معتبر مانند آمازون، گوگل، مایکرو سافت و ُSalesforce.com  موارد قطعی سرویس ثبت  شد ه است و جدول زیر تعدادی از این وقایع در سال 2009 که برای این چهار شرکت ثبت شده است را نشان می دهد.

مدت زمان

تاریخ

نوع سرویس

7 ساعت

11 ژانویه

Amazon EC2

2.5 ساعت

24 فوریه

Google Gmail

بیش از 22 ساعت

9 مارس

Google Gmail

2 ساعت

14 می

Google Network

6 ساعت

2 جولای

Google App Engine

5 ساعت

12 مارس

Microsoft Hotmail

22 ساعت

13مارس

Microsoft Azure

6 روز + از بین رفتن کل اطلاعات تماس مشتریان

4 اکتبر

Microsoft Sidekick

1 ساعت

6 ژانویه

Salesforce.com

 

  • شرکت مدل سازان نرم افزار (مسنا)