چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۴ ب.ظ
توصیه هایی به مدیران شرکت های کوچک و متوسط
در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی با عنوان احصای فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فاوا بودم که لابلای تحقیق به مطالبی در حوزه کسب و کار برخوردم که به نظرم برای وبلاگ مناسب بود.
در یک کار تحقیقاتی با عنوان "بررسی تاثیر منابع اجتماعی اطلاعات بر تشخیص فرصت در کسب و کارهای کوچک" که توسط یک دانشجو انجام شده و اسلایدهای آن از طریق اینترنت قابل دستیابی است، محقق پس از رسیدن به فرضیات تحقیق چندین پیشنهاد مناسب برای مدیران شرکتهای کوچک و متوسط ارائه کرده که عبارتند از:
- تلاش در جهت شبکهسازی و ارتباط بیشتر با مشتریان
- تلاش در جهت شبکهسازی و ارتباط بیشتر با کسب و کارهای پیشین و پسین
- توانمندسازی منابع انسانی در راستای بهبود زیرساختهای لازم برای تعاملات در قرن حاضر.
- افزایش حضور در کنفرانسها و سمینارهای علمی مرتبط با حیطه فعالیت، بویژه نشستهایی که توسعههای جدید در زمینهها یا صنایع خاص ارائه و مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
- افزایش حضور در دورهها و کارگاههای آموزشی مرتبط با حیطه فعالیت
- افزایش شرکت در نمایشگاههای تخصصی داخلی و بینالمللی مرتبط با حیطه فعالیت،
- افزایش حضور در نمایشگاههای برگزار شدهای که ارتباط مستقیم با حیطه فعالیت ندارند.
- عضویت و مشارکت فعال در اتحادیهها و انجمنهای صنفی مرتبط با حیطه فعالیت.
- عضویت در گروههای علمی و انجمنهای علمی تخصصی مرتبط.
- عضویت در انجمنها و مجامع بینالمللی تخصصی
- تشکیل شبکههای بین بنگاهی، بخصوص با بنگاههای بزرگ که امکان استفاده از تجربیات بنگاههای بزرگتر برای کارآفرینان تازهکار را فراهم میکند و امکان برقراری ارتباط با همصنفیهای باتجربهتر که میتوانند نقش مربی و مشاور را در زمینه کسب و کار داشته باشند، فراهم میآورد.
- ۹۳/۰۵/۲۲