مکانیزمهای قیمت گذاری پردازش ابری
توضیحات |
مکانیزم قیمت گذاری |
نوع قیمت گذاری |
مشتری در قبال زمان و استفاده از یک سرویس مشخص هزینه پرداخت میکند. |
پرداخت بر اساس استفاده Pay-as-you-go |
قیمت گذاری ثابت
|
مشتری یک هزینهی مشخص را برای دسترسی و استفاده از یک محصول و یا سود بردن از یک سرویس میپردازد. |
آبونمان |
|
یک قیمت ثابت که اغلب درون یک لیست یاکاتالوگ یافت میشود. |
لیست و یا منوی قیمت |
|
قیمتها بر اساس پیکربندی سرویس است که تجمیع سرویسهای مختلف را نیز در بر می گیرد. |
وابسته به ویژگی خدمات |
قیمت گذاری متغیر
|
قیمتگذاری بر اساس ویژگیهای هر مشتری انجام میشود. |
وابسته به مشخصه مشتری |
|
تفاوت در قیمت خدمات متناسب با حجم خریداری است. |
وابسته به حجم درخواست |
|
قیمت نهایی به شدت به ارزیابی مشتری از ارزش خدمات بستگی دارد. |
مبتنی بر اندازه |
|
قمیت بدست آمده به روابط قدرت موجود میان طرفین تراکنش مالی بستگی دارد. |
چانه زنی |
قیمت گذاری مبتنی بر بازار |
قیمت بر پایه ی مدل سازی بلادرنگ و پیش بینی رفتار تقاضا محاسبه میشود که بهترین قیمتگذاری برای بهینهسازی سود می باشد. |
مدیریت بازده |
|
قمیتها بر اساس پیشنهادات افزایشی خریداران مشخص میشود. |
حراج و مزایده |
|
قیمت بر اساس پیشنهادات کاهش فروشنده ها تعیین میشود. |
مزایده ی معکوس |
|
قیمتها حاصل تجمیعی از قیمتهای ارائه شده توسط خریداران و فروشنده ها است که قیمت پیشنهادی خود را اعلام کردهاند اما نمیتوانند به عنوان یک فروشنده و یا خریدار منفرد بر آن موثر باشند. |
بازار پویا |
نقل از کتاب اصول مجازی سازی و پردازش ابری
- ۹۴/۱۲/۰۶